RSS

Maj eller januari

10 Maj

ja det kunde man gott fundera på i morse.. -2 grader men visst var det en vacker morgon även om det var snövitt. Så här såg det ut kl 06:00 när jag kom ner för frukost.
snoig-maj
men när jag kom hem var allt grönt och ordningen återställd. De varnar för mer i morgon men då skulle det vara plusgrader.

Rotiga pappershögar men det blev 8h även idag, kunde stannat längre men Smulan ringde och ville bli hämtad i Storbyn så jag drog strax före kl 16.

Tur som hoppsan att Jan är här denna veckan då det skulle fyllas upp i dräneringsdiket. K som gräver var risig i kistan så han stannade hemma, vet inte om det är magsjuka eller om han bara är klen i kistan. Klena hantverkare vi har anlitat 🙂 Men då kanske elektrikern hinner pigga på sig så han kan fixa jordkabeln innan K är på benen igen.

Hela klanen i Vita Huset käkade här ikväll. Mums, hemmagjord köttfärslimpa. Hon kan mamsen.

Nu provade jag att stänga av systemet och lufta det igen för satans vad det låter och ofta. Nu tog jag även elementet i badrummet och det spottade och fräste hej vilt och nu är det inte riktigt lika högt – så kaaaaaaaaaaaaaaaanske har jag hittat vart jag kan bli av med luften som finns i systemet. Skall testa igen om ett par dagar så får vi se. Lite ljud överlever man men den volymen som varit har varit mer än irriterande. Det är väl tusan om man måste ta hit en rörkrökare för att lufta systemet?? Jaja, vi får se hur det går.

 

 
1 kommentar

Publicerat av på 10 maj, 2017 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Maj eller januari

  1. livsglimtar

    10 maj, 2017 at 23:57

    Jag har renovering av badrum + gästtoa,byte av stammar och all el ska dras nytt hemma, så jag bor på landet till de är klara till midsommar. Så glad att slippa bo i dammet och hantverksspringet.

     

Kommentera

 
