RSS

Styrelsemöte

15 Maj

med distriktsstyrelsen i stan från kl 17 så nu har vi landat hemma vid 21:30 och jag kom på att jag inte fixat matlådan. Bra där. Så det får bli pasta med bacon. Smidigt då baconet är klippt, stekt och färdigt i frysen.

Fixat med egna grejer för Zumbapassen och redovisat till ABF så den listan kom iväg och lite annat smått och gott som låg på att-göra-listan. Hade hand om en något blöt hårboll på förmiddagen som mest liknade en dränkt katt när Jan kom över med honom innan han for vidare på sitt. Handdukstorkning och sedan gjorde en raggartork på mattan när han kom in och sedan blängde han ut mig. Ville ha leverpastej. Punkfrillan gjorde att jag smälte som vax 🙂 ♥ Den blicken 🙂 Sedan sov han till matte kom hem och sov då så djupt att han inte hörde att hon kom in men uj så han pep när han vaknade och hon var på plats 🙂 Mammas lille pôjk.
Amigo-170515
Införskaffade en spaljé på IKEA i fjol som heter BARSJÖ –  men planterade inget i den då utan den var mest där som rumsavdelare på altanen. Då mina Klockrankor nu kommit upp, i stort sett alla frön tog sig, så fick den bo in sig i den igår och jag hade först tänkt att bara ha Blomman för dagen och Svartöga i men de blev inte så många så de får bo på varsin sida av den. Antar att Klockrankan blommar lika sent som i fjol när jag köpte en färdig planta så då hinner de andra blomma klart. Skulle vilja ha Luktärt i men med min doftkänslighet blir det inte så bra att ha den på altanen. Vi får se hur det blir. Gillar i alla fall bladverket på Klockrankan. Den får stå här i tvättstugan på bordet tills det tar sig och man kan räkna med mindre med kallgrader så blir det nog bra
Avdelare
I morgon blir det A-skatteuppdrag igen så det är snart dags att tacka för idag. Lite te och macka först då det inte blev någon direkt kvällsmat utan – smörgås. Jodå, perfekt när man skall försöka dra ner på kolisarna igen 🙂

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 maj, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
