RSS

Osmart

16 Maj

var det att ta ner vindsluckan – ja inte i sig då jag skulle kolla om det satt några husmusingar i fällorna. Såg dem inte nerifrån så jag antog att båda hade slagit igen och då jag inte varit där uppe på ett tag antog jag att de som satt skulle osa blä och skulle hämta en prasselpåse att lägga dem i. Hade då redan glömt att luckan var nere och gick och tittade ner och tjong i planeten så hade jag laddat in hörnet på luckan på okbenet, glasögonen gled på sned och det gjorde förpipande ont kan jag säga. Dock tacksam för att glasögonen höll och att jag inte slog i tinningen utan på benet. Spörres om det blir inbyggd rouge i blågröna färger eller om det klarade sig. Ömt är det och småbuligt. Nåväl, inga möss i fällorna, de hade hamnat längre bak bar så det var ju bra.

Var på jobbet tidigare än vanligt idag och hann med dagens beting. Hade kontakt med Adecco då jag inte fått aprilrapporterna godkända men det redde upp sig. Trevligt om man får lön även i maj 🙂 Kommer jobba tredagarsvecka även under juni, det funkar bra för mig och jag gör fler timmar av någon konstig anledning än när jag är där 4 dagar i veckan. Så anpassar jag efter hur mycket det finns att göra.

En stillsam tisdag, hämtade med mig Smulan hem från Storbyn, var lite tidig men satt och spelade mobilspel och lyssnade på ljudboken så det gick ingen nöd på mig. De åt här ikväll då Lilla E var på Travskolan så nu har de åkt hem och lugnet har lagt sig. Lite TV och sedan nanna kudden. Tog en bra stund att somna igår. Jag skall inte dricka kaffe för sent, men till slut så slocknade jag men det var småsegt i morse och det känns nu när man börjar gå ner i varv.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 16 maj, 2017 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Osmart

  1. Znogge

    18 maj, 2017 at 13:31

    Hoppas att det inte blev några missfärgningar 😉

    Kram

     
    • Suttecity

      18 maj, 2017 at 13:35

      Det verkar ha klarat sig. Har din stiliga blåklocka tonat bort? Kram

       

Kommentera

 
