RSS

Hunnit med en hel del

18 Maj

idag då det blev heldag hemma. Hade tid på CSK för första besök och provtagning men de ringde på morgonen och meddelade att det var sjukdom så jag får ta ledigt och göra det på tisdag istället. Mök. Men det gav en dag hemma i den nästan tropiska luftfuktigheten. 23 grader på det och tack och lov så kom blåsvädret igång så man kunde få lite gjort.

Nu är alla fuccior och lite annat överflyttat från kuvösen till norra altanen. Bestämt att nu är det färdigt med kallgraderna. De får skolas ut i eftermiddagssolen innan de far ut i trädgården. Skall städa av norra altanen när jag har skrivit klart. Haft hårbollen här idag och han gillar inte dammsugarlätet så jag sparade det. Mamma städade sin bil och jag har planterat hängpetuniorna i amplarna på norr. Sedan hann jag klippa gräset på södersidan och östersidan mot grannarna. Potatisen hamnade också i backen när vi ändå var igång 🙂

Då jobbarkompisen vill kampera i friggan i morgon när de kommer så gick vi upp och hjälptes åt att stöka om och göra plats att ställa alla madrasser på sidan så hon får plats. Visade sig att det blivit för tätt och för stora temperaturskillnader i vinter så det var – mögel. Fy fan vad äckligt och jag blir så trött på att det alltid skall dyka upp problem. Men vi rev av överdragen och jag klängde mig in och skurade av med klorin så nu är allt löst borta men det har missfärgat

……………………………………………

och nu har jag hunnit städa av norra altanen så det ser bra ut inför tôseras ankomst i morgon kväll och även klippt mamma samt satt två omgångar med Dukanknäcke. Häpp! 🙂 Svett som jag vet inte vad så när mamsen är klar är det min tur att inta badrummet.

En bra dag som inte blev som det var tänkt men nästan lite bättre.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 maj, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
