RSS

Semesterfeeling

24 Maj

blev det idag på något vänster. Känner mig ledig och mår gott. Har ju varit hemma flera dagar men idag slog semesterkänslan till. Inte dumt alls. Varit lite för mycket sol för att vara ute och härja allt för mycket i trädgården, dumt att bränna upp sig första dagarna. Rött så det räcker. Men fram på eftermiddagen blev det halvskugga i växthuset och jag hävde in lite ny matjord som vi köpte så det blandar upp sig med det torvliknanade som var innan och rejäla högar med hästskit. Så nu får vi se om paprikorna och tomaterna tycker att livet är skojs eller om de får dåndimpen i värmen. Snabbkopplingen till vattenspridaren hade spruckit så jag fick vattna direkt från slangen. Gick bra det med. Det tar ett par tre omgångar innan det blir fuktigt i all jord då det hunnit torka upp rätt ordentligt. Trodde kiwiplantan var kaputt men den skjuter nytt från roten och idag såg jag att det kommer skott även en bit upp så den verkar vilja vara med. Hade ju varit guld om den växt på sig tidigare och kunde agera skugga.

Mammas bil blev färdig och det gick inte på 500 kr ens. Bra verkstad 🙂 Men det var nog mest arbetskostnad då det var smörjning av broms och handbroms bak. Så nu får vi se om det slutar knacka. Verkar ha gått bra hemåt i alla fall. For fram till Konsum och köpte mer jord så nu borde jag klara mig. Syrran sprang på 10-pack med sommarplantor för 20 kr/packet så jag fick hem tre färgvarianter med Tagetes, Petunior och Lobelior. Vi har blommor på Bygdegårdens dag i morgon från lokala trädgårdshandlaren så jag tänkte jag köper med mig lite Silverek och förhoppningsvis Snöflingor/Bacopa så är det komplett sedan. Ja vi gör väl en djupdykning på någon REA-vagn misstänker jag men nu har alla stora urnor och amplar förhoppningsvis fått sitt.  Detta är livet det även om jag för tillfället får nysattacker så jag nästan storknar och ögonen är röda och fina men det får det var värt för oj som jag har längtat!

 

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 maj, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
