RSS

Vilar från solen idag

27 Maj

Nacken lyste illröd och bröstkorgen var knotig som en kartbjörk och oj så det kliade igår, men allerigtabletterna tar hand om klådan. Lite för varmt att härja i solen idag men jag hann så mycket igår så jag kan vila med gott samvete. IA kom igår kväll och sov över hos sys och vi var i Vita Huset och käkade tacos och mådde gott ute i trädgården tills det blev lite kyligt. Gudbarnen kvar och deras mor for hem tidigt igår morse då hon jobbar. Idag är hon i Strängnäs med kören, kommer hit sent ikväll, äter och så åker de tillbaka till Västerås redan ikväll då gudsonen skall sjunga med kören i morgon fm – så hon lär få köra bil så det räcker.

Småvinglig i nacken och mör i axlarna då jag sållade ett skottkärrelass med jord igår vilket axlarna inte riktigt är gjorda för och konka runt på tunga blomurnor är väl inte heller ultimat för en klenmört som jag, men oj så bra det blir 🙂

Avslutar med lite bilder från gårdagen. Ni som är vänner på fejjan och följer på insta har sett de flesta redan.

2017-tulpan
Tulpanknopparna intill de i tidigare inlägg började slå ut igår! Läckra med lite gröna inslag i kronbladen.
2017-Kosbar
Körsbärsblommorna står i full blom och då vi fått ett träd som fått fäste mitt i jersminen så når man att fota och jag tog med mobilen och tog några bilder. Gröningen såg jag först när jag lade upp den på insta.
2017-Hagg
Häggplantan som tagit sig under Berberisbusken blommar på och doftar gott. Snart är denna underbara korta tid på året över. Häggmisplarna har tappat blommorna så nu har försommaren snart övergått i sommar
2017-Pontus-flip
Gudsonen pysslar även med parkour så han tog med Lilla E till grusgropen och hon knäppte denna bild när han gjorde backflips. Kan väl säga att gudmor inte kommer testa detta 🙂
2017-Kott-Amigo
När vi gick hem fick vi sällskap av syrran, IA och hårbollen han började småoffa och då såg vi denne kotte som inte var sugen på närkontakt med Amigo 🙂 Migge vet att det sticks rejält men det äääär ju så spännande! Komma här och rulla ihop sig och inte vilja leka 🙂 Jag hoppas att den inte tänker bo i diket i sommar och ränna runt på vägen för då lär den snart bara vara ett igelkottaskinn….. ser ut som om det är någon som bor under lekstugan så jag hoppas vi får inneboende även i år.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 27 maj, 2017 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Vilar från solen idag

  1. Gunvor Persson

    27 maj, 2017 at 11:55

    Jisses… nä, backflip ser livsfarligt ut (de bygger just en parkour park i Sölvesborg nu).

     
    • Suttecity

      27 maj, 2017 at 13:32

      De har en otrolig balans men som sagt, inget för mig 🙂

       

Kommentera

 
