RSS

Rensat luften

28 Maj

idag – ja inte jag utan regnet 🙂 Förvisso droppade det 6-8 grader men oj så mycket lättare det har gått att andas och det är drivor med gult äckel på backen. Bilen blev en nyans färgstarkare också så nog behövdes det. Stillsamt regn på fm men ikväll brakade det loss rejält men åskan har hållit sig 5-6 mil härifrån såg vi på Blixtkartan.

Gudbarnen och moder for hemåt igår och var hemma vid midnatt. Idag är det Mors Dag och flaggan har varit hissad. Det blev en ny armbandsklocka och två surfinor till mamsen. Dagen till ära hade de gul/röda papegojtulpanerna slagit ut! Magnifika även de
tulip
Helt underbara. Hade inte så stora förhoppningar på dem i knoppläge men oj så det har levererat. Gillar de dubbla bäst men med den här färgsättningen duger de gott.

Härliga lediga dagar har jag haft. Planen är att jobba mån, tis, tors till veckan. Vi får se vad som finns att göra.

Nu mörknar det på sig söderöver igen så det lär komma mer regn. Bring it on säger jag bara, det behövs, mer än väl. Svejs!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 28 maj, 2017 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Rensat luften

  1. Jag

    29 maj, 2017 at 08:47

    Verkligen läckra! Jag har någon mörklila, nästan svart sort.

     
  2. Jag

    29 maj, 2017 at 08:49

    Skulle ju skriva att vi blev lurade på regnet fast det blåste upp som till storm. Lika knalltorrt som tidigare, suck.

     
    • Suttecity

      29 maj, 2017 at 08:49

      4 mm fick vi räcker nog bara att göda gräsmattan….

       

Kommentera

 
