RSS

Inledde dagen

30 Maj

med migrän. Har jag inte haft på hur länge som helst, men när jag varit uppe en sväng vid 06-snåret och gick och lade mig igen tog det bara några minuter så kom auramigränens blixtkrok igång och det var kört. Intog en Ipren och lyckades somna om. Men oj så däven i skallen man var när man kom upp. Hade inte orkat åka till jobbet så det var väl timing på sätt och vis. Men det släppte så vi åkte till stan som planerat.

Föga imponerad av Plantagen när vi var där. Konstigt kundväg i butiken och urplockat var det. Nej tacka vet jag Blomsterlandet. IKEA fick ett besök och vi åt lunch där samt att jag köpte med mig ramar till solskydden. Vi hade 5-meterspacke med gamla spetsgardiner – det var ju sådana som man draperade på 90-talet så de har legat rätt länge 🙂 Spände dubbelt tyg runt platsglaset i ramen och ner med fästena. Så det blev riktigt bra. Om jag får säga det själv 🙂

Så nu är orkidéfönstret fixat och vi kan ha persiennerna uppdragna. 39 kr för ramen och spetsgardinen fanns som sagt på lager. De hade fina spetsgardiner för 79 kr st och man kan få ut en hel del på en gardin. Dessa ramar är 30×40, passar våra nya fönster perfekt.

Lilla E fyller 12 år idag – vojne vad tiden går! Syrran gillar när det är mycket paket och det är paketjakt efter skattkarta som gäller. Tog sin runda tid att hitta alla – men oj så nöjd hon var. Vi hade gett henne ett armbandsur och sedan var det allt möjligt, vem mer kan bli lycklig över att få en ny hästgrimma???? Inte jag i alla fall 😀
Lilla e 12.jpg
Så nu har folket åkt hem till Vita Huset igen och vi fick även sällskap av N som kom ner för att fira. Han fyller 18 på fredag och kommer hit över helgen så då skall han få lite firande här han med.

Det är visst någon som fyller 49 år i morgon – och som undrar vart i hoppsan åren tog vägen efter 35??

 
2 kommentarer

Publicerat av på 30 maj, 2017 i Vardagsinlägg

 

2 svar till “Inledde dagen

  1. Tant Otto

    31 maj, 2017 at 05:48

    Snygga solskydd ..sådana skulle jag behöva ha här i mitt vardagsrumsfönster. Vad är det för ramar du köpt till dem? Vanliga ramar från ikea?
    Grattis till 49 åringen 🙂 också.. ja du åren de flyger på en fortare och fortare ju äldre man blir känns det som ..man hänger inte med riktigt ..och man känner sig fortfarande ung så det gör det än märkligare att förstå vad åren tagit vägen 🙂
    Ha en bra födelsedag!

     
    • Suttecity

      31 maj, 2017 at 09:06

      Valde Fiskbo-ramen. Trodde de hade billiga furalistramar men såg inga på IKEA i stan, häfta fast dem hade ju varit smidigt, men nu lade jag tyget dubbelt så det hamnar framför plastglaset och klämde ner samt drog/spände tyget innan jag fällde ner hållflipparna. Blir ju blank baksida men det funkar här.

      Tackar för grattis, skall försöka se till att få en bra dag. Nästa år rymmer jag tror jag 🙂 Kram

       

Kommentera

 
