RSS

Nu har man fyllat år

31 Maj

och nästa år slår det om till nytt 10-tal… våjne. För 9 år sedan hade vi ett rejält kalas i bygdegården. Tror jag rymmer när det blir dags för 50  🙂

Varit en stillsam födelsedag. Vi tog en sväng till grannstaden för att köpa begoniorna som saknades. Så nu har jag 8 st isbegonior i min odlingstårta och vi fick tre storblommiga i järngrytan som sig bör. Gul, organge och röd. Maffiga plantor. Såg rött när jag gick förbi min blomlåda till stugan där jag satt tagetes och som skall stå till sig lite innan jag sätter upp den. Det hade kravlat sig upp en stor fel vinbärssnäcka och den hade nästan kalasat sig så mycket att den stackars plantan såg anskrämlig ut, men jag tror inte den tog sidoskotten så vi får se. Den for i en snygg båge över gräsmattan och jag lyckades pricka stolptennis-stolpen så det sa knas. Har nog aldrig prickat något så elegant förut 🙂 Gick runt och fotade bl a bilderna i tidigare inlägget idag och då sa det plötsligt kras under foten och det blev lite slirigt… hade inte sett stora vinbärssnäckan utan trampade på den. It is no more kan vi väl säga. Den försvann senare så jag vet inte om kajorna tog hand om den eller om det är igelkotten som tyckte den var godis. Vi har säkert hundratals av dem så nej, jag tänker inte vara varsam med dem. Dock kastar jag ner de flesta ner i hagen.

Jan, sys och Lilla E är här och äter tillsammans med oss och vi väntar på att Smulan skall komma med bussen 20:30 så blir det prinsessbakelse från IKEA till fikat och då skall jag även på paket ryktas det. Tror inte det blir samma mängd som Lilla E fick igår dock 🙂

Fått över 200 grattis på facebook och sedan även SMS och mail så tusen tack till er som bidragit med hälsningar under dagen. Känner mig väldigt uppmärksammad.

Nu skall jag se på småkockarna. Duktiga Tupac och Valter.

 
5 kommentarer

Publicerat av på 31 maj, 2017 i Vardagsinlägg

 

5 svar till “Nu har man fyllat år

  1. Znogge

    1 juni, 2017 at 20:43

    Så det ska nollas nästa år! Ja, dur har tid på dig att fundera hur du vill göra. Jag rymde men hade en middag för nära och kära när vi kom hem. Passade mig bra 😀

     
  2. Jag

    2 juni, 2017 at 10:42

    Grattis till de 49! Nog ska du fira 50, du har ju ett helt år på dig om du börjar planera nu, haha.

     
  3. madonnan

    2 juni, 2017 at 15:37

    Grattis💐🎂🎉🌟

     

Kommentera

 
