RSS

Dagsarkiv: 5 juni, 2017

Spöregn

blev det vid 10-snåret och det kom och gick under en timme. Innan dess hade jag tagit en ”få igång ryggen”-promenad och kolla runt lite i trädgården. Sov över 6h även inatt och det är inte ofta det händer kan jag säga. Drömmer dock som jag vet inte vad. Speakat engelska har jag också gjort i drömmen. Man skall nog inte analysera allt för mycket 😀

Då det blev ledig dag så for vi till stan. Frissan hade ev en lucka för putsning av hårmanen vid 14-tiden. Vi lämnade in grejer på PRO-lokalen på väg ner till stan och vi tog en lunch på Muséet men sånt här orkar jag inte med. Vi fick vänta bra länge innan det reagerades från köket att det var tomt. Buffé skall hållas igång, punkt. God mat är det men personalen behöver nog gå på kurs… de såg mest ut som om de hade placerats på världens tråkigaste sommarjobb.. är det miss i hanteringen är det banne mig upp till personalen att med ett leende se till att folk är nöjda. Mätta blev vi men konstaterade att det lär ta ett bra tag innan vi  äter där igen. Promenad i tokblåsten men sola sken i stan. Vi tänkte köpa en glass i GB-kuren på torget men det var ”Kommer strax” på rutan så vi gick en sväng genom Valvet och sedan in på 15-Huset och mamma köpte om än motsträvigt ett par vita byxor av favoritmärket. Stôni’ männisch… men dotra fick som hon ville och oj så många toppar hon har som passar även på sommaren! Hon smet även in på Eja’s och hittade en sommarfräsch blus, så jag tror bestämt hon är nöjd.

Själv fick jag vänta en stund på att frissan fick tid med mig då det kom två herrar emellan som skulle putsas. Hon ville ha mig för sig själv då vi hade mycket att prata ikapp – hela 9 veckor sedan jag var där. Om håret var tjockt på sina ställen? Ja ni kan ju gissa. SÅ skönt att få bort några lager i nacken och det piffades till även om vi sparade på längden så nu kör jag lite längre modell. Lite för ”svullen” i facet och under hakan för att ha kortare hår just nu.

Vi avslutade stadsturen ute på Välsviken och jag shoppade lite grejer på Jula och sedan försökte jag hitta mamma på ICA. Fick ringa henne för att hitta rätt i byggröran. När vi gått runt där en stund så ropades det ”Ett kundmeddelande – Kan L-SV komma till kundtjänst”? Eh – jaha, jodå visade sig att hennes ICA-kort ramlat ur fickan när hon skulle ta upp mobilen när jag ringde. Snällt av vem det nu var som lämnade in det.

En solig och fin kväll, får nog se över amplarna, alla är inte utanför tak och fick rejält med regn på sig idag. Inväntar lite tråkigare väder i vår del av Sverige, men norröver verkar ni få riktigt härliga dagar kommande veckan. Det är helt OK att jobba när det är regn och rusk. Nästa vecka är det inte många dagar att jobba då det vankas grundenter i Västerås så det blir en tur dit några dagar.

Igår var det perfekt trädgårdsväder och oj så mycket ogräs jag fick upp i singelbäddarna och söderrabatten vid paviljongen. Hann precis klart till lunch och då öppnade sig himlen. Satan i gatan vad ländryggen protesterat idag.. ryggskottet lurar i kulissen men peppar peppar, so far har det klarat sig.

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 5 juni, 2017 i Vardagsinlägg