RSS

Dagsarkiv: 7 juni, 2017

Håll i hatten

säger jag bara. Jösses anfekta tocke blåsvä’r! Låg ett par redigt stora träd som de fått bort från vägen när jag for hemåt.

Snacka om att man har noll koll på vilken dag det är när man är ledig mitt i veckan och över helger. Men i morse vaknades det 10 min före klockan och jag tyckte det var konstigt att fåglarna sjöng så högt så jag hörde dem med öronproppen i. Visade sig att den högra hade jag lyckats få ut under natten och den satt fast nere på ryggen 🙂 Vitte tusan vad jag har hållit med. Var på jobbet strax eft 07 och segt har det varit men en hel del blev gjort. Skippade lunchpromenaden för det var bläväder med både tokblåst och vågrätt regnande. Hann precis in här hemma innan det blev filmregn men nu börjar det ljusna så prognosen har haft rätt om tidslinjen för fronten.

Har snart lyssnat klart på en lättsmält bok men jösses säger jag bara, hon som läser hoppas jag slutar med detta…. är hon lika entonig och fantasilös när hon gör roller som när hon läser de olika karaktärerna och historien – då lär det vara sömnpiller… Helt grått, inga nyanser och gör avstavningar så nu sitter jag mest och lyssnar på hur dåligt det är inläst. Hade en liten näbbgädda i förra boken så nu har jag börjat skriva upp vilka jag inte orkar lyssna på och vilka som är favoriter. Störigt för jag gillar författaren. Har lite för mycket dubbelsyn för att orka läsa själv så detta passar mig bra. Har bara en dryg timme kvar på boken så det skall väl lidas igenom. Såg till min förtjusning att Ewerlöf hade läst in en av hennes böcker så den får det bli när detta elände är klart. Ja det är verkligen en yrkesskicklighet att kunna läsa så det fångar lyssnaren, måla upp karaktärerna med rösterna, pausering på rätta stället  mm.

Blev en toppendag i trädgården igår och 11300 steg innan dagen var slut. Något mör i benen kan vi väl säga. 3000 av dem var promenix genom byn och resten travade jag runt här i trädgården. Grävde upp mer runt det fula körsbärsträdet och tog bort ett par hinkar med grus och blandade upp nya jorden med hästskit och kompostjord så nu får vi se om det vill som jag vill.

Goda nyheter idag då Smulans kille klarade körkortet idag.

Nej men nu ni jädrar i havet ser jag blå himmel igen! Skönt, nu blir det varmt och gott i kuvösen ikväll.

 
1 kommentar

Publicerat av på 7 juni, 2017 i Vardagsinlägg