RSS

Det blir kortfattat

10 Jun

för jag är lite däven efter migränanfallet som kom skuttandes här på eftermiddagen. Haft känning 4 dagar i rad nu men det är rätt lindrigt men idag fick jag ta lite starkare piller och sätta mig och blunda en stund.

Vita Huset har prexis åkt hem, vi grillade och åt väldans gott. Hade Amigo några timmar och han tittade långt och länge efter matte sittandes på bordet i kuvösen medans jag satt och försökte få skallen att banka lite mindre. Kände plötsligt en mindre trevlig odör – den lille låg där och småfes… inget mitt doftsinne direkt uppskattar i vanliga fall och med migränen hängades så blir alla dofter förstärkta. Skulle hojta till honom att gå ner men kom av mig när jag såg honom sova gott 🙂 ♥
2017-06-10-Migge

Grävt upp lite växter vid rundeln intill lillstugan då jag skall lägga igen en bit så det får bli ett U istället. Vägde satan så migränen kommer nog från nacken då det blir lite för tungt emellanåt. Får nog slå en signal till käre kiropraktorn.

Pillan o N var här och hämtade partytältet, alltid gott att träffa dessa goa människor.

Grannen gifte sig hemma i sin trädgård och de kom förbi här genom i öppna fina bilen på väg till bygdegården så jag kunde vinka och önska Grattis och Lycka till. Det var en blind-date för drygt ett år sedan som slog väl ut måste man väl säga.  Roligt att några hittar varandra. Tycker mest att folk går isär numera.

Tja, tokregn i natt och i morse, de säger att åskan slog men med pluggar i öronen sover jag gott, eller ja 3 ½ h per omgång.

En ledig dag kvar, tiden går så förpinkat snabbt..  Nej nu orkar inte mina ögon med att glo på datorn, säger over and out och fortsatt trevlig helg!

 
1 kommentar

Publicerat av på 10 juni, 2017 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Det blir kortfattat

  1. Znogge

    12 juni, 2017 at 15:53

    Usch så jobbigt med migrän och nog känner man sig seg även när det släppt.

    Kram

     

Kommentera

 
