RSS

Dagsarkiv: 14 juni, 2017

En avvikelse

fanns på EEG’t sa hon, läkaren… där någonstans blev det lätt kaos i skallen. Sedan kom det jag fasat för – detta innebär att du inte får köra bil. På ett år. Eh… Skoja inte att det drog igång en massa tankar… men det kan även visa sig att det är annat när vi väl får in dig på skallröntgen så det inte behöver medicineras (eh skulle det kännas bättre???) men det är nog inget du behöver känna oro för, sa hon. Skulle få göra röntgen innan detta mötet var det tänkt men det är lång kö så det hade inte hjälpt att de försökt få mig framåt lite tidigare i kön. Så det kommer alltså räknas som en form av epilepsi och medicineras därefter. Börjar med tabletten i morgon kände jag.. sedan upptrappning under 10 veckor. Efter 11 år så var det i alla fall någon som reagerade och startade undersökning och nu är det som det är. Är ju inte sämre än innan jag klev in där utan nu är det bara konstatera och hacka i sig faktum att jag inte får framföra fordon med någon behörighet under ett års tid. Det är en överenskommelse mellan mig och läkaren som är juridiskt bindande, så det blir inget indraget körkort från Trafikverket eller så, men skulle jag vara olydig och köra och få ett anfall och orsaka olycka så finns det nedtecknat och då är jag redigt i klistret vad gäller lappen. Men fy fan vilket mök att inte få köra… får väl skaffa elcykel. Adeccouppdraget kan ev lösas med att jag sitter i stan istället men vi får se, de skulle prata ihop sig så det reder sig. Läkaren skriver även intyg till F-kassan så jag får undersöka hur det är med att få betalt om man är egenföretagare och om det är olika vad gäller F- och A-skatteuppdrag. Just nu känns det onödigt att jag köpte ny bil.. det svallar rätt rejält i känslorna. Men jag har i alla fall inte kört för fort eller så utan det är en tillfällig medicinsk åtgärd. Folk kommer säker prata men det får bli deras bekymmer.

Innan detta uttalade förbud kl 13:15 så körde jag till och från Västerås utan problem och det var jättemysigt med grundenten på kusinens altan. Mer kommer, är lite för splittrad just nu så jag återkommer med text och bild.

 
9 kommentarer

Publicerat av på 14 juni, 2017 i Vardagsinlägg