RSS

Dagsarkiv: 15 juni, 2017

Gräsklipparen

får jag i alla fall köra här hemma på gården så jag skall snart ge mig ut på lutande körning i branta slänten som nu börjar bli i läge att ta fram lien. Ser inte roligt ut för grannarna så jag skall försöka fixa den sidan och uppe på platån. Det här med att spara gräsklippning till kidsen var som jag trodde ogjort då annat hägrar så moster får ta hand om det själv.

Började med medicinen idag – skall bli intressant att se om jag tål den och om ev biverkningar blir för jobbiga. Fungerar det och jag slipper de småäckliga dipparna så är det väl ok då att få låta bilen stå ett år. Intyget till F-kassan om bilstöd till arbetsuppdrag hade kommit in såg jag, letat men hittar ingen del att ansöka så de kanske handlägger och meddelar. Skulle ju underlätta multum att ta sig till jobbet från dörr till dörr. Anteckningarna läkaren hade gjort kändes ändå positiva. Reflexerna var ok och övrigt utan anmärkning men det är inställningen av medicinen som gör att jag det är körförbund. Så man landar väl i detta också bara det får stilla sig och jag har pratat med Adecco och min handläggare där är jättebra. Jobbigast nu är ju allas reaktioner… jag är ju inte sämre och mindre funktionell bara för att jag fått en diagnos efter alla år.

Då jag brukar vara den som stöttar och fixar åt alla andra är det helt klart en omvänd situation som är lite svår att greppa men det är sommar och jag trivs hemmavid som tur är 🙂 Arbetsresorna kommer nog lösa sig så jag kan få in lite pengar också.

En härlig dag verkar det bli, tokregn och åska igår men oj så varm och härlig kväll. Satt på norra altanen och pratade mycket i mobilen och inga knott eller mygg – än. Blir nog tyvärr en regnig avslutning för Lilla E i morgon.

 
1 kommentar

Publicerat av på 15 juni, 2017 i Vardagsinlägg