RSS

Dagsarkiv: 16 juni, 2017

Dags för examen

för Lilla E som nu slutar här i Storbyn för att börja på Engelska Skolan i stan till hösten så hon går inte färdigt mellanstadiet utan börja 6:an där. Vi var i kyrkan och där var det ingen risk att man frös… Klassen skulle vara med och sjunga Lean on me och det blev riktigt mäktigt. Lillsnorpan har blivit så stor och hennes syster hade fixat håret och sminket dagen till ära. (Bilderna i inlägget förekommer även på mina sociala medier så flera av er som följer mig där har sett dem, så ni får väl skrolla 🙂 )
Eva
När vi kom hem lät vi oss väl smaka av syrran smaskiga välmatade smörgåstårta
tc3a5rta.jpg
Jag hade fått tid hos optikern kl 14 så syrran körde mig till stan och jag var tidig, som tur var för de hade gett mig fel tid. Skulle varit kl 13 men jag hade mailet i mobilen så de förstod vad som var vajsing. Trycket var lite högre än förra gången så jag skall skriva det till ögon via 1177. Torrt… har de pratat med dig om värmebehandling? Hähum… eh… jo… gör du det då? Eh… ibland… (skäms) Men nu hade de fått in värmemasken som var slut när jag var där sist och den har ett band bakom nacken så jag slipper halvligga utan att den ramlar av.  Så nu får jag skärpa till mig. I övrigt inga stora förändringar sedan jag fick dessa glas jag har nu i februari så vi gör inget mer åt det.

Tokregn och åskskurar när vi for hemåt. Men nu verkar det ha stillat sig.

Jo jag sa ju att det skulle komma bilder och rapport från Grundenten i Västerås. En mysig dag hos kusinen på hans altan och trevligt folk, så det kunde ju inte bli annat än bra. Smaskig mat och godsaker till detta – ja vi led inte om vi säger så 🙂

Kusinerna
Kusinbarnen Moa och Pontus gick alltså ur nian. Moa fick stipendium då hon var elev med bästa betyg. Duktig tjej! Hon är inte bara skicklig med att teckna, hon kan nog bli precis vad hon vill! Om Lilla E blivit stora damen är det inget mot vad kusinbarnen blivit 🙂 De största bli 18 i år och dessa 16. Voj voj. Så nu väntar några år på gymnasiet.

Tre nordströms
Tre generationer samlade, morbror, kusinen och kidsen
Nylanders
Kusin M med familj var också med så det fick bli ett familjefoto.

Selfie 2015 Selfie
Givetvis skulle Gudmor ha en selfie med Gudsonen dagen till ära. Alltså, han har knakväxt på ett par år. När syrran fyllde 50 januari 2015 nådde han mig upp till axeln.

Ja det var väl allt från Västeråstrippen. Sista bilresan på ett tag med mig vid ratten.. Det kändes allt mök att sätta sig på passagerarsätet och baksätet till och från Storbyn idag. Två dagar med medicin gjorda. 363 dagar kvar innan körförbudet är över.. känns som om året kommer att bli långt.. Det blir som det blir. Får tänka positivt så blir det lättare.

Ha en fin helg!!

 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 16 juni, 2017 i Vardagsinlägg