RSS

Dagsarkiv: 18 juni, 2017

Det gror igen

bra snabbt ändå. 2015 rensade jag mellan Ölandstokarna senast (tog inga bilder men lite samma lika som förra gången) https://suttecity.wordpress.com/2015/07/19/ett-grasligt-inlagg/ och idag hann jag hälften då jag lessnade duktigt på allt ogräs när vi satt och fikade på norra altanen. Tog den delen som syns från altanen denna gång. Orkade inte göra klart allt. Hade rensat ogräs i singelgruset innan och benen och rumpmuskeln var en aningens för korta efter gårdagens trädgårdsfix. Tyckte inte jag gjorde så mycket då man av träningsvärken att döma så räckte det till. Tog även lite ogräs vid nedre delen av stenmuren där jag rensat tidigare men det hade kommit gräs under shifferplattan jag har den stora urnan på och när jag drog med mig korgen och började med singelgruset så kom Musse. När jag tittade hängde han med halva kroppen i korgen och jag funderade på om han blivit helt tokig. Gick in och hämtade mobilen för foto, men då hade han hoppat in i korgen och var helt i sin egen värld, slickandes och tuggandes på en hög med ogräs. Vet inte vad som var så underbart gott, nästan som kattmynta vad det verkade.
musse1
sedan satt han och tittade sig omkring – knaskatten
musse2

Så nu är det småvarmt i skinnet och jag tar kvällen. Pillan & N var hit med lånade partytältet och Ingela och syrran kom över på lunch så lite avbrott har det varit.
När jag gick tillbaka och tömde skottkärran så jag denna lilla gynnare som verkligen lever farligt. Tur för den att jag måste låta bilen stå…
snigel
Mamma är strax på G till logen för att sitta i kassan och sedan kränga korv på PRO-dansen. Bra orkester ikväll – Hedins – så det kommer dra folk, samt att det är fint väder. Blåser tunga hårda vindar men det är skönt, speciellt för en annan som härjat och fått byta pannband två gånger då det blev fullt så det har verkligen varit kroppsarbete. Var en anings med frustration som behövde komma ut så jag tänkte att det är bättre att göra nytta under tiden. Känns fel med allt, speciellt att ta medicinen, men vi får se.

Avslutar med en riktigt karamell-blomma som fick följa med hem från Blomsterlandet i fredags. Mamma gillar denna färgen vet jag och även jag så nu får den lysa upp på lilla bordet på entréaltanen så hoppas jag att den vill vara med ett bra tag och även fixa övervintringen när det blir så dags. Den är mer neonlysande än vad som fastnade på bild.
Ros

 
2 kommentarer

Publicerat av på 18 juni, 2017 i Vardagsinlägg