RSS

Hängde på låset

25 Jun

i det närmaste i alla fall, när Stuvbutiken öppnade kl 10. Styrde kosan mot tapetavdelningen och blev glad när det var samma kvinna som sist vi var där som hade arbetspasset. Vi började plocka och då kom hon fram och sa, ja det var du ja, kände att nej inte plocka alla nu när de kommer på tisdag – så hon kunde andas ut 🙂 Allt fanns och hon hjälpte oss räkna ut hur många rullar som behövdes och när det kom till alkoven travade hon iväg och tog fram en som hon trodde skulle bli bra och givetvis hade hon rätt så den fick det bli. Nedlastade med rullar och lim samt lite nya tillbehör for vi vidare till Bergvik och där införskaffat en grovdammsugare och det visade sig att Bolist hade en egen som var på kampanj så den fick komma med hem. Vi behöver inte någon värsting maskin och den funkade finfint så nu är det värsta av slipdamm och skräp borta. Lilla E är ju vig som bara den så hon satt på huk och skrapade bort det som var kvar så nu är det så rent som det går med de verktyg jag har. Så får golvfolket göra resten. Men vi har väl sparat en timmes jobb i alla fall. Mammas kusin med fru kom och hälsade på och Owe fick äran att hjälpa mig få ner persiennerna och jag var på rätt spår men det krävdes lite mer styrka för att få ner dem så nu är de nere. Tusen tack säger jag. Höll på att spunk så det var bra att få help 🙂

Tja, i övrigt en lugn dag. Blåser nästan bort men det är varma vindar. Amplarna har fått komma in och känsliga urnor har fått ställts i lä. Ledig i morgon då mina saker inte kommit från arbetsbyn ännu utan de skulle upp dit i morgon så jag åker in till stan på tisdag så får vi se om det finns någonstans att sitta och jobba. Kommer sakna tjejerna på jobbet men det skall bli roligt att få ett ansikte på Karlstadsfolket då man mest har hört namnen. Det blir nog så bra det går. En vecka kvar på låga dosen och på lördag är det dags att öka på så får vi se hur det känns i kroppen. Fortfarande ingen dipp, så om det är medicinen som gör det eller om det varit en lugn period vet jag inte. Men skönt är det att slippa dem och jag hoppas att de håller sig borta framöver.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 25 juni, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
