RSS

Det går bra nu…

26 Jun

Samtal kom från FK på fm och hon meddelade att hon fått ansökan och sjukanmälan, men hade inga bra besked. Nu är det som så, att om jag gått och brutit benet så hade det inte varit några som helst problem att få hjälp upp till 90 dagar. Men då mitt körförbud, p g a EP-diagnosen och medicinen, gäller över 90 dagar – så får jag ingen hjälp alls. Bra va?? Ja det var ju eländigt och bla bla bla men så var deras bestämmelser. Fy f*n för denna inrättning. Skall jag behöva gå och be någon slå av mig benet ett par gånger under körförbudstiden då eller?? Orkar inte med dem. När detta inspirerande samtal var avklarat ringde jag även röntgen i stan för att höra vart jag låg i kön och jodå, jag var med i planeringen och hade prioritet, men när det skulle bli kunde hon omöjligen svara på. Tack och hej sa jag och stängde av telefonen och höll ärligt på att få ett psykbryt på hela skiten. Orkar inte. Då syrran skulle ut på promenad med Amigo gick jag över dit och passade på att boxa satan på säcken de fick av mig och sedan blev det 45 min stavtur i seg uppförsbacke till att börja med så svettigt blev det och lite frustration försvann, en stund i alla fall.

Smulan har varit här och klippt gräsmattan åt oss, gott att få hjälp. I morgon är det bussfärd till stan och jobba på deras kontor där, så får vi se hur det funkar att göra samma jobb på distans och digitalt. Lilla E skall på dansläger tre dagar i stan för att få lite mer Hip Hop till livs så jag kan åka med dem hem i morgon. Alltid nåt. Bara 51 veckor kvar…..

 
1 kommentar

Publicerat av på 26 juni, 2017 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Det går bra nu…

  1. Gunvor Persson

    27 juni, 2017 at 13:56

    Var rädd om benen. En knä operation ska läka på tre månader, punkt! enligt försäkringskassan…

     

Kommentera

 
