RSS

Bra att vara ledig

28 Jun

för idag var inte kroppen med alls känns det som. Gick i för klent snörda skor och med på tok för tung rygga igår så idag sa muskler och fästen ”håll käften”… seeeeg i kroppen är bara förnamnet. Ungefär som om någon håller emot när man skall göra saker. Men det släpper väl. Bättre skodon och ompackat till en mindre rygga i morgon. Blir ju en hel del extrasteg på köpet så jag har väl chockat den välgödda kroppen. Vi fick i alla fall en lätt stavpromenix mor och jag genom byn så lite fick man röra på sig och mjuka upp men efter den och sedan vattningen i värmen så gick jag och lade mig en stund, då känns inget alls. Gott. Vi var till lilla grannstaden och handlade på förmiddagen också och tunga kassar men det fick gå. Vi upptäckte också att då mamma har ett ICA-konto som jag har ett extrakort till och har haft i flera år nu förutom mitt eget jag haft sedan hedenhös, typ, har de lagt in oss på samma bonussystem när vi handlar.. så jag fick pensionärsrabatten idag när jag betalade med mitt kort då vi hade erbjudande saker som skulle införskaffas. Så det fick bli samtal till dem så nu får jag alla bonus på det jag handlar. Môe med de tekniska.

Precis avnjutit en god middag så mamma ha de några småbitar av ryggbiffen som hon ville ”bli av med” i frysen. Inte trögbjudd inte 🙂 Krossade ungstekta potatis till detta. Mums. Fick med till lunchlådan i morgon. Fint skall det vara 🙂 Vi tog ett halv glas rödvin till – rackarns vad varmt man blev.. Får ta lite vin med den medicin jag äter så det blir inga stora mängder inte. Man klarar sig utan men ibland är det gott att smutta lite. Ringde och avregistrerade mig på Blodgivningen också. Var välkommen tillbaka 3 år efter senaste anfall och avslutad medicinering. Lär inte bli på ett tag med andra ord. Hade ett par hundra poäng att ta ut så jag får svänga förbi någon dag.

I morgon early bird igen och länsbuss. Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 juni, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
