RSS

Varmt som hoppsan är det

01 Jul

och man får gå in och ta ett break från solen emellanåt. Försöker fixa ute i trädgården med lättare grejer men det blir galet varmt då vi inte har mycket skugga på tomten mitt på dagen. Nu vattnar jag potatislandet för uj så torrt det är. Växthuset var inte så skönt att vara i heller. Tur det finns pannband 🙂

Inte skrivit på några dagar, har inte haft så mycket att tillägga i debatten. Inte varit på topphumör heller för den delen. Det kommer ta en bra stund att landa i läget. Så småningom kanske jag kommer till gilla-läget.

Juli-start idag och efter 06:20 gick det inte att somna om så jag kollade mobilen och knakade rätt leder och muskler innan jag vältrade mig upp. Fan så stel man är och nu har bäckenleden börjat kroka upp sig på högersidan och så kommer motsvarande problem uppe i vänster skulderblad/nacke. Så vi får se om det släpper eller om det får bli ett besök hos kotis igen. Ja man känner sig verkligen på topp vid 49 års ålder… Sedan vanliga svängen den 1:a varje månad. Nollställa och anteckna antal mm för månaden som gått. Vi hade 71 och L-E i grannbyn 86 så jag misstänker att jag borde upp och kolla hur vår automatiska mätare mår och om det ligger skräp på den. Men jag når inte upp sa lille Per. Väntar besök av släktingar under sommaren som bättre längd och längre armar så då kanske vi kan få help med detta 🙂 Även elskåpet fick besök och strömmen lästes av. Övertog pappas runda när han försvann så efter 5 år så har man fått in vanan. Inte lika nitisk med statistiken vad gäller vädret och syrran övertog anteckningstraditionen som farfar påbörjade 1933 och pappa tog vid så vi har dagböcker många år tillbaka. Själv söker jag i bloggen 🙂

Vi har haft hand om Amigo några timmar och han gillar inte värmen alls. Men en promenad med mig och mor fungerade och jag kan ju säga att Alma, en av tikarna i byn har löpt ett tag… men nu skulle det vara OK igen men hon doftade nog efter och när vi gick förbi så kom hon släntrandes upp till vägen och jag trodde Amigo skulle krypa ur skinnet. Hon doftade mumma kan vi väl säga och innan husse kom ställde hon sig snällt och lät sig doftas på. Tror ni det var lätt att få med honom hem? Typ inte. Sedan låg han här och såg deppig ut tills syrran kom och maten smakade inte heller. Så han fick ligga där han låg.

Smulan är uppe i Höljes på rallycrosstävlingarna så vi får hit systern och lilla E ikväll på mat. Pizza där igår så vi håller på helgtraditionen 🙂

Här har vi även haft första parkett då det är flygtävling/uppvisning på militärflygfältet intill oss och vi har sett många tricks med loopar, nosen rakt upp, rak ner i störtdykningar, rullningar och så stänger de av motorn emellanåt och dalar. Lika nervös varje gång att den inte skall hicka igång igen. Men, so far, so good. Lite tôligt ljud att lyssna på men man får gilla läget.

Nej nu får det bli en kall dusch och försöka få ner värmen i systemet. Kom på att det kanske är bäst att renbädda klart först, lär bli varmt igen annars. Ha en bra fortsättning på helgen! Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 juli, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
