RSS

Bäst att blogga ikapp :-)

07 Jul

Oj då, har viss inte bloggat på några dagar. Hur har du klarat dig Moster I-B?? 😀

Tisdagen var det jobb och när jag var klar hämtade mamma, sys och Smulan upp mig och vi for till Aila och överraskade henne på födelsedagen, snacka på fågelholk när vi ringde på dörren och sjöng för full hals när hon öppnade 🙂 När vi skulle gå till bilen kom vapnesyster I älgandes och in i sin port, sagt och gjort, vi hängde efter och nu fick mamma se hennes lägenhet också. En sväng till IKEA och kolla läget inför fredagen

Onsdagen blev en liten utflyktsdag även den, så nu har vi bockat av två saker på sommarlistan vad gäller besök. Nu blev det en räkmacka till lunch vid slussarna, 25 min hemifrån. Det är nog en av de mest stillsamma och vilsamma platser jag vet häromkring. Bara älskar stället. Vi for vidare till lilla grannstaden och handlade, sedan var jag så trött då jag sovit mer än illa hela veckan så det blev inte så mycket mer än en rejäl huvudvärk så jag plockade med blomstren och lät iprenen verka.

Torsdagen, igår alltså, var det jobbdags igen och skumpa på bussen hem och då hade kusinen och gudbarnen kommit så det blev en mysig kväll här i kuvösen

Idag så blev det Karlstad och mamma och jag for in före övriga och till IKEA och beställde plockning och betalade köket. 2 h skulle det ta och vi gick och käkade lunch och någonstans på vägen missade vi kommunikationen så när vi travat ut var de andra inne då sys, Lilla E, Smulan och guddottern hade plockat jordgubbar och först inte skulle till IKEA men ångrade sig och så hade även kusinen och gudsonen kommit dit. Mamma och jag tog ett ärende på Bergvik och då ringde de och sa att allt var plockat och klart. En timme till godo, det gillas. Vi mötte upp kusinen vid utlämningen och då vi fått låna grannens kärra med galler och kusinen är smart så blev det otroligt bra packat på kärran och jag fick in luckor och annat smått i vår bil. Snacka om skönt att få hem allt! Vår bil tog en sväng om Örsholmen på hemvägen och jag bytte in vår lite för gamla gasoltub och fick nu en ny så vi vet att den är provtryckt. När vi kom hem var allt nästan avplockat och inställt i uthuset och i morgon när det skall bli klent väder blir det till att skruva stommarna och så får de stå täckta på logen så länge. Golvet är ju inte inlagt och kan vi få ännu mer hjälp – inte säger vi nej tack inte. Han har nu även klippt häcken åt oss. Bra gäster vi har 😀 Tog med sig kidsen till Mangen så de fick bada. De lovar ju regn i morgon så det gäller att passa på. Själv har jag vattnat och fått göra lite konstgjord andning på ett par krukor som vi fick med från floristen igår och idag upptäckte jag att ena dahlian hade vattenbad i sin urna. Visade sig att det inte var hål i botten.. hällde ut allt, urk va dä lukta blä. Men nu har den fått en ny kruka som garanterat släpper ut vatten. Hoppas att den inte ruttnat.

Det blir tacos i Vita Huset ikväll så vi skall snart knalla över.

Sådär, då har ni koll på läget igen 😀 Ha en go inledning på helgen! Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 7 juli, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
