RSS

Lika illa

12 Jul

inatt. Vaknade efter 20 min och så fort jag rörde mig fick jag hjärtklappning. Ni kan ju gissa hur det pickade i öronen då jag har öronproppar… Kl 04:30 var det färdigt med sovandet – inställd på jobbtid vad det verkar. Var upp en sväng, tog ur propparna och slog på radion och koncentrerade mig på vackra koltrastsången och försökte ignorera spolljudet i elementet. Brukar kunna somna om men icke sa nicke. Kl 0500 tyckte tuppf*n att nu skall alla vakna i byn och efter en kvart började hönorna kackla. Slog på mobilen och kollade runt på Pinterest och spelade spel då jag fick obegränsat med liv över en timme. Vid 7-snåret insåg jag att här var det ingen idé att ligga kvar. Kände mig pigg. Men när jag fixat mig i ordning och gick ner för frukost brakade tröttheten över mig och jag har inte riktigt känt mig vaken på hela dagen. Slocknade en sväng i fåtöljen i kuvösen efter fikat så nu är man lite vinglig i skallen för det. Antar att det lär bli snabb insomning inatt som det känns nu. Skall ta en halv hjärttablett när jag går och lägger mig så hoppas jag att det håller jämn takt. Har pickat på bra emellanåt även under dagen trots tabletten jag tar varje morgon. Who knows, pågår väl mycket i tankarna så det stressar upp omedvetet eller nå’t i den stilen.

Idag har mamma och jag påbörjat jobbet jag dragit på i 5 år ute i garaget. Rensa i röran och inventera alla lådor och grejer som ligger framme på bänkarna och extrabordet. Jösses… papps sparade gärna på rostiga bult och muttrar och andra konstiga saker som man inte kan begripa vad det är. Vissa saker lägger vi på ”hjälp vad är detta”-högen så får vi se om någon kan hjälpa oss att reda ut om det skall sparas, säljas eller kastas.

Alltså, bara de två lådorna i stora byrån innehöll hur mycket gamla el- och telesladdar, kontakter och brytare som jag vet att vi hade när vi bodde i stan… han sparade på allt. Den kartongen går inte att flytta en millimeter kan jag säga så vi får ta och lasta om så det går att frakta ner till återvinningen. Så, två lådor är tömda liksom extrabordet så jag skall ta tag i alla skruvar som finns lösa, i små lådor eller glasburkar. Fick mamma bestämma hade vi kastat alla 🙂 Men det är många nya som han köpte in som vi skulle ha så jag behöver mixa längderna och de som ser ut att höra ihop. En annan dag får det bli. Nu är det i alla fall så man ser bordsytan. Har alla mejslar och grejer vid själva arbetsbänken kvar, samlade ihop alla lösa verktyg i uthusen när han försvann sommaren 2012 och där har de stått sedan dess på bänken. Det är ett välutrustat uthus men man måste ju veta vart grejerna ligger. Det har varit övermäktigt att göra allt själv och jag kan nästan se honom stå där och inte vill att man skall slänga något alls. Bra att ha 🙂 Jag väl ärvt vissa av de dragen 🙂 Men nu vet jag vad vi letat efter under dessa år och vad som kan komma till användning och är det inte rostigt och dant så är det ju onödigt att kasta och sedan köpa nytt. Kan hända att det går till sopis framöver, men för tillfället får det vara kvar.

Nu skall jag ta och gå ut och fixa i växthuset så det blir lite näringsvattnat. Kom några rejäla tokskurar under eftermiddagen men nu skiner solen igen. I morgon är det jobbdags igen. Skall vi slå vad om att jag sover tungt när klockan ringer 04:30?? 🙂

 
3 kommentarer

Publicerat av på 12 juli, 2017 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Lika illa

  1. Inger Hansson

    12 juli, 2017 at 21:25

    Skönt att få rensat när en är en ekorre som spar på allt annars. Sov gott i natt!

     
    • Suttecity

      12 juli, 2017 at 21:29

      Ja det behövs. Tack! Hoppas att det kan sovas..

       
  2. Madonnan

    12 juli, 2017 at 22:42

    Det är så trist när stressen väcker en… hoppas så att du får sova mer inatt! Kram

     

Kommentera

 
