RSS

Det är tur

13 Jul

att det finns piller. Tog en halv tablett av hjärtmedicinen innan gick och lade mig och si, hela 5h fick jag ihop och vad jag vet har jag inte varit vaken så den lilla dosen räckte gott. Står på paketet att jag skall ta 0,5-1 om dagen så det funkar fint så länge tills det lugnar sig. Man blir ju smått knäpp när man inte får sova. Jag funkar inte alls efter några hackiga nätter. Slutade vid 1330 och travade bort över och till området jag bodde tidigare då syrran skulle hämta mig och jag inte kände för att sitta på rumpan på jobbet och vänta. Så idag har jag fått ihop över 10 000 steg. Det får man vara nöjd med. En fördel med att man inte har tillgång till bilen och kör från dörr till dörr. Vi for iväg och handlade presenter och lite annat smått och gott innan vi for hemåt. Smidigt med privatchaffis och så fick jag äntligen åka i min kära bil igen. F*n vad jag saknar att få köra bil… visst, det går bra att åka buss men jag älskar att köra så det börjar bli lite abstinens. Får förvisso köra den här på gården men det är ju inte sträcker att växla på direkt. Men men. Det är som det är. Gick upp på 75 mg idag i dos. Det skall landa på 200 innan det är klart med upptrappningen. Snart halvtid och det verkar som att jag tål tabletterna så det känns ju bra.

Här blåser halvstorm och tar i så in i hoppsan i vindbyarna så det spörres om blommorna håller. Har lite ego-boost här och sitter och lyssnar på mina sångklipp på facebook 🙂 Saknar sångmöjligheterna så infernaliskt… nu kan jag ju inte sitta och hojta i bilen till och från jobbet heller… skrev det på fejjan häromdagen, det skulle se ut det, sitta med hörpluggarna i öronen och börja sjunga för full hals 🙂 Eller gå mellan bussen och jobbet och sjunga 🙂 Vore skojs att se reaktionerna. Vara lite osvensk så där.

Nu så är det ledigt fram tills på torsdag nästa vecka då det är inbetalningar som behöver knackas in. Väldigt stillsamt så då är det är lika bra att vara hemma så det får lägga sig på kö och spara resorna. Sedan blir det helt ledigt vecka 30 om det inte kör ihop sig och så får det bli de dagar som behövs vecka 31 när det startar upp igen. Så lite semester blir det.

Systern och Lilla E kommer på kvällsmat och Smulan är kvar på Koster så henne hoppas jag vi får se till helgen igen. Men det kommer ett Ja på messenger när man skriver och frågar om allt är bra, så ett litet livstecken kommer då och då 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 juli, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
