RSS

När dagvilsenheten

18 Jul

helt tar över… vaknade i morse och tänkte att här får det inte somnas om för jag skall upp i morgon bitti. Slog på larmet så jag inte skulle glömma det började med morgonknakningen och bensträcken för att få igång systemet. Då kom jag på att nehej, det var ju tisdag idag och inte onsdag. Ledig dag så där stökar till det rejält. Efter att vi var till stan och handlade på Välsviken kändes det som fredag så ja det blir nog ingen ordning på nåt innan man får rutinerna igen 🙂

Fixat i växthuset och gödningsvattnat och jag ledsnade duktigt på den droppande kopplingen till vattenslangen så det fick bli ett besök på Jula och nu är det införskaffat nya kopplingar och Gardena original. När jag kopplade ihop den expanderande slangen med den vi har i snurran – köpte ny grenkoppling – så sprutade det vatten hej vilt. Visade sig vara ett liiiitet sketet hål på den slangen och det är liksom tunn platsslang som är specialsammansatt … silvertejp eller försöka få isär. Eller helt enkelt kasta eländet. Ja vi får se vilket alternativ som vinner. Finns mer vanlig slang så än ger jag inte upp 🙂

Blåst halv storm i vindbyarna på eftermiddagen så de stackars amplarna blir illa tilltygade. Men sol har vi. Det får man vara nöjd med.

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 juli, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
