RSS

Rensning

23 Jul

stod på schemat idag och jag parkerade mig uppe i friggeboden med dator och mobilt bredband. Tre fulla platskassar med brända CD-skivor, fodral och beskrivningar blev det innan jag inte orkade mer. Vissa original-CD som jag inte vill ha kvar men kan tro att någon är spekulant på får gå till Loppis, så får de hiva dem om de inte säljs. Så mycket jobb och pengar man lagt ner på detta genom åren. Musik är ett stort intresse för mig och då jag varit DJ och dansinstruktör i över 15 år så har man ju samlat på sig en hel del och dansarna har bidragit från sitt håll. Märk väl att det mesta av detta var under åren då man inte hade digitala forum och kunde ladda ner allt på en liten spelare. Jädrar vad man har dragit runt på alla dessa CD-skivor.. Kollade på Spotify om jag slängde någon original-CD och det mesta finns ju idag att få tag på. Även lilla vinyl-singel-väskan hittade jag och äldsta singeln där var Sven-Ingvars jag ringer på fredag från 1967 🙂 Viva España och Sofia dansar go go fanns också men den sista var så repig så den fick gå i sopen. Har en med Tore Skogman också som jag inte tror finns ute 🙂 Simborgarvalsen 🙂 De var någon dagstidning och simsällskap som producerat den. Vet att vi fick den i avslutningsgåva efter simskolan för en herrans massa år sedan. Så den får vara kvar. Varför ska du spara på en massa gammel dret? undrar säkert många men då har man inte alltid förstått detta med affektionsvärde och nostalgi. Samt då att jag inte känner för att kasta fullt fungerande saker som jag vet att jag kommer använda. Så mycket pengar har jag inte att jag kastar för kastandets skull. Så skiter jag i om folk kallar mig hamster emellanåt. Farsarv om än i lightversion.

Härligt väder och jag har varit mycket i trädgården och nu kliar solbrännan. Får ta det lite lugnt med solexponeringen ett tag.

Mamma är och kränger korv på PRO-dansen och jag har haft Smulan här och vi har börjat tota ihop hennes första CV då hon skall söka extrajobb på Mackedonka. Vi hade riktigt roligt.

Nu är det dags att slå ner rumpan i TV-fåtöljen. Tog en powernap förut då jag vaknade redan kl 04:50 och det var lögn att somna om så jag höll på att somna där jag satt på stolen i eftermiddags. 15 min så var man igång igen.

I morgon kommer Oringen-folket från Västerås. Kusinen ringde för att höra hur han skulle köra då han var på G att hämta upp gudsonen på stationen. De hade sprungit idag och hela gänget var godkända. De har ledig dag på tisdag så de kommer i morgon och sover över. Bara 1½ h körning från Arvika så det passar finfint. Återvänder på tisdagseftermiddagen enligt planen då de hade klubbkompisar som sprang senare på dagen.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 juli, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
