RSS

Lille pappsen

24 Jul

har nu varit borta i 5 år, nästan på klockslaget när jag skriver detta. 5 år. Kan tyckas vara lång tid men stunden det hände känns som här och nu, fortfarande, om än lite mindre ont i hjärtat men saknaden är stor och kommer nog så vara bra många år. Det är ju så mycket med huset och allt som man inte hann eller visste om att man skulle fråga om och det händer ofta att jag står och pratar högt med honom, speciellt när man letar efter saker i uthusen.

Idag är man totalt dagvilsen igen… måndag men kusinen och ungdomarna kom hit då de är och tävlar på O-Ringen i Arvika med ledig dag i morgon och de brukar dyka upp på fredagar så detta blir upp och ner 🙂 De är och badar nu så de kommer hit och skall käka med oss hos mamma.

Tog det lite lugnt med solandet idag då skinnet får lite mycket och det passade bra att åka till lilla grannstaden och handla. Oj så urplockat men det blev många kassar ändå.

Jag har flera Paradisbuskar här i trädgården och de är från en av det stora farmor hade här  i alla år. Rotskott som jag flyttar och driver upp. Vid stugan har jag nu 3 st. I fjol flyttade jag en som inte stod på rätt ställe och tänkte att det vore najs att ha den uppe vid friggan så det lyser rosa några veckor runt midsommar även där uppe. Dock verkade det kört i våras och den står det grå och död. Blev lite less så den har fått stått kvar. Men si, igår när jag var där uppe så kikade jag på den och banne mig, den skjuter nytt från roten och det börjar komma på de kala grenarna. Många grenar var döda så nu har jag klippt ur och jobbat mig neråt och känt av hur långt ner jag skulle klippa innan det kom levande delar. Blev lite gles men nu jäklar hoppas jag att den vill växa till sig. Har inte vattnat alls däruppe då jag trodde den var körd, men någonstans har väl rötterna hittat fukt ändå. De är anskrämliga utan sina blad men trägen vinner och åter igen konstaterar jag att man inte skall ha för bråttom att dissa saker som inte ser mycket ut för världen och ge det en chans.
Paradis

 
3 kommentarer

Publicerat av på 24 juli, 2017 i Vardagsinlägg

 

3 svar till “Lille pappsen

  1. Jag

    25 juli, 2017 at 11:35

    Ja, tänk vad man kan sakna. Och många frågor blev kvar, dyker upp hela tiden.
    Din paradisbuske ser likadan ut som min, jag hoppades, det sköt lite skott och fick lite blad, men sen gav det upp. En ny står och växer lite på sidan om.

     
  2. Znogge

    25 juli, 2017 at 18:37

    Visst saknar man och sorgen den kommer och går. För någon vecka sedan var det två år sedan vår mamma dog och jag vet inte vart tiden tagit vägen….

    Kram

     

Kommentera

 
