RSS

Liten sammanfattning

28 Jul

Oj då, blogg-efterlysning blev det när jag inte skrivit på några dagar 🙂 Så vi får försöka sammanfatta lite.

Det blev en mysig dag när Timmersdala-gänget kom. Mellanskruttan på tre år har en ooooouttömlig energi.. voj voj 🙂 8-åringen är lite mer stillsam och Lilla E var här och spelade kort med henne. Minstingen på 5 mån sov mest och sedan satt hon i famnen på oss och smilade som bara hon kan. Snosa lite bäbis och sedan lämna tillbaka funkar fint för mig 🙂 Herrn hjälpte oss att såga bort allt torrt i körsbärsträdet så nu är det inte mycket kvar…

Det var som sagt mååånga torra grenar…
Kapning0
Mr H hade att göra
Kapning1
Det blev rejält med grenar – bred last 🙂
Kapning2
Så nu ser trädet mest ut som Roger Pontare 🙂 Men vildvinet har fått fäste och även klätterhortensian trivs. Luktärtorna är också på G. Spörres om de hinner gå i blom innan det blir frost 🙂 Men det ser i alla fall bättre ut än innan och jag vill ha det som klätterställning till blommorna.
Kapning3
Det blev lite mer grävande i trädgården så E fick med sig lite mer växter hem.

Igår var jag frisör då Krillan behövde putsas och även mamma fick håret fixat av mig. Hon får gå till ordinarie frissan i september när hon är tillbaka så det blir proffsklippt emellanåt.  Då vapensyster Ingela fyllde år igår bjöd hon sys, mig och 3 andra tjejer på middag hemma hos hennes bror i storbyn då den familjen är i Spanien och hon är husvakt. En härlig tjejkväll med mycket skratt. Det var behövligt.

Syrran har haft en djävlig vecka då det åter var dags för EDS-kroppen att ”packa ihop sig” igen med yrsel och öronpip. Fick tid hos SG igår så hon åtminstone kunde slipa den värsta yrseln och idag hade hon tid hos öronläkaren på CSK så mamma körde och jag hängde på och gick först till frissan och hon tunnade ur håret och piffade lite så jag klarar mig ett tag till. Sedan knatade jag iväg via Kvarnberget till CSK och mötte upp mamma i cafeterian så vi tog en fika innan sys kom tebax. Hade varit en toppenbra läkare och äntligen fick hon ett bra bemötande så hon var jättenöjd. Fler tester skall göras, bl a ett ”EKG” på hörselnerven i ena örat. Tänk vad de kan göra nu för tiden 🙂 Sedan for vi till Välsviken och handlade inför helgen och ett stopp vid smådjurskliniken på hemväg då Amigo matvägrar och inte gillar specialkosten som han skall gå på och nu får de testa en burk med blötmat istället. Löptikar i byn… pip och oj så han letar efter Diva i grannhuset 🙂 Om man stirrar nog länge kanske hon dyker upp 🙂
Amigo
Så nu tar vi helg, inget inbokat och inga gäster vad vi vet 🙂

Nu har studien för RGRM publicerats och jag har mailat ut info till runt 250 kollegor och på FB-sidor och grupper som vi har. Tagit ett tag att få iväg allt och sedan jaga de som inte går att nå med felaktiga mailadresser. Vill ni läsa så finns det HÄR  Så nu hoppas jag att det kommer leda vidare så vi kan få lite sprätt på allt och kan hjälpa så många som möjligt. Finns så mycket vi kan göra. Det är ju detta man gått och väntat på jag VET att det är detta som är min grej. Håll tummarna. //Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 juli, 2017 i Vardagsinlägg

 

Kommentera

 
