RSS

Dagsarkiv: 2 augusti, 2017

2 h enkel väg

med buss tog det till arbetsbyn igår.. på morgonen är det väl ok men hem… men bussbytena löpte smidigt. Förutom en stinkande gube på hemväg från stan så var det rätt ok ändå. Jag fick flytta mig längst fram för annars hade jag spytt… urk. Hade nog inte tvättat sig på den här sidan 2010.. äckligt syrligt urk. Var väl inte på bästa sidan av livet om vi säger så, tufft liv. Dock tror jag att chaffisen kände odören när han klev på bussen för han körde med fläkten på full kareta tills han klev av.

Det var hur som haver riktigt gott att få komma tillbaka även om merparten på våningen var på semester men E och jag hade mycket att prata ikapp, även om vi har kontakt på fejjan 🙂 Vi tog lunch tillsammans på en av pizzeriorna och swosh så var lunchen över. Blir gärna så i trevligt sällskap. Blev lev.fakturor för hela slanten för mig och oj vad jag hade släppt den uppgiften kände jag i minnet 🙂 De som är kvar på plats sköter det i vanliga fall då det är stansning och annat. Det tog i stort sett hela dagen jag var där och hemåt var jag nedlastad med papper som jag jobbade vidare med idag. I morse tog jag lilla lätta resväskan och lade allt i för annars hade min krånglande nacke/högeraxel lagt av helt.

Då jag var först på plats så hade jag fått en kod av kollegan men tror ni det fungerade att larma av?? Djeflars vilket väsen och det var rejält stresspåslag innan jag fick upp mobilen och kunde ringa och meddela vaktbolaget. Ser ju som en kratta också då allt blir smått dubbelt och innan jag fick av mig glasögonen och läsa rätt tel.nr på lappen på väggen och gjorde mig hörd i oväsendet och fick instruktioner som inte funkade så fick jag gå ut igen och sätta mig nere i foajén och hoppas på att en kollega skulle dyka upp, vilket skedde 5-10 min efteråt. Han som brukar vara där 0645 hade bilen idag så han kom några minuter efter att kollegan hade fått av larmet så jag kunde gå in och börja jobba. Hade ju ingen koll på vilka som var på plats heller men det var hela 4 st totalt visade det sig så det var sällskap i alla fall på fikat.

Sover skräpdåligt igen, med eller utan öronproppar spelar ingen roll. Fick sendrag i höger axelupphängning/skulderblad i går morse så jag höll på att skrika rakt ut när jag rullade från sidan till ryggläge. Så detta gör att har jag propparna i hör jag pulsen och den har hoppat och skuttat rätt friskt snart en vecka. Så två nätter nu har jag testat att vara utan öronproppar och haft radion på lite halvtyst så förvillar det pysljudet i elementen. Vaknade en timme före klockan i morse och rackarns vad trött jag var när det var dags att gå upp. Skallen har varit överladdad hela dagen och med tanken på uväret som kom på eftermiddagen så låg det nog mycket i lufttrycket. Grabbarna på jobbet pustade också över en seg dag. Lyckades få hårspray i högerögat också i morse så jag såg lite småilla även på det och det var mer än ansträngande att kisa och försöka se vad det stod på underlagen och titta upp på skärmen och få fokus. Så det var en riktigt trött skalle som gick hem vid 15:30. I morgon tänker jag inte åka förrän 0730 med bussen så är jag garanterad – förhoppningsvis – att någon är på plats 🙂 Skönt att få lite längre tid att sova på också, en timme kan göra susen.

Blir lite kortare dag i morgon. Mamma får hämta mig vid 12:30 så får vi åka till IKEA och köpa sista skivan som skall vara under ugnen i stugan. Den var restad. Sedan funderar vi på att åka och hälsa på Gerd också. Vi får se. Hinner med det jag skall på de timmar jag är där så det blir bra i planeringen.

Skrev ju till neurologen via 1177 förra veckan och si idag fick jag svar. Ifrågasatte ju om jag verkligen inte skall få någon hjälp/påbörja utredningen från dem innan skallröntgen är gjord och att de får räkna med att detta inte blir av förrän i september. Alltså 4 mån efter att remissen skickades in. Nu fick jag svaret att en läkare skrivit remiss igen för att påskynda – lycka till – och jag skall få telefontidsbokning med annan läkare för att få svar på mina andra frågor. Bl a om det blir hormonutredning, om det – vilket jag är övertygad om – är Östrogenpåslags-EP (katamenial epilepsi). Kanske man nu får en läkare som känns lite mer erfaren än den jag var hos som behövde gå och dubbelkolla saker som hon fick göra när jag var där. Jag är ingen tyst patient, vilket det nog börjar bli varse om 🙂 Skrev även och undrade om det verkligen är nödvändigt att ha ett helt års körförbud. De flesta jag hör talas om har haft allt mellan 3 -6 mån och då har de haft Grand Mal, vilket jag aldrig haft. De som haft ett år har haft tämligen rejäla och täta anfall. Kan ta att det kan bli 6 mån till att börja med då medicinen skall ställas in och är det östrogenorsakat så behöver man väl kolla under några månader och sedan se om det är ok eller behövs längre uppehåll innan man får bra balans på allt. Men bara ett – så är det – ett år, tack och hej, typ. Skall även fråga om tolkningen på EEG’t , fundersam på vad hen som tolkade det menar på ett par ställen så jag begriper hur det utvärderats. Jag menar, är det som hon sa att det kanske aldrig mer syns på ett EEG så får de allt förklara mer ingående. I o f sa hon som gjorde EEG’t att vissa inte har några utslag utan man ger medicin ändå om patientens egna tolkningar av symptomen stämmer med EP. Begriper att de vill att vi inte skall falla ihop och skada oss – eller andra vad gäller bil och fordon i övrigt – men som det känns för mig så är det bara vassego här får du tabletter att trappa upp och äta resten av livet. Se bara upp för om du får feber eller utslag som inte blir bättre så du inte får SJ’s syndrom. Jo men tack för den oron liksom… höll ärligt på att bli smått knäpp och panikslagen i början och det är inte min personlighet alls så jag har inte riktigt känt mig bekväm med vare sig situationen eller mig själv senaste månaderna då magkänsla säger att det inte stämmer. Men nu får vi se hur det känns efter samtalet med läkaren, när det nu blir. Tillit och tålamod. Fy f*n. //Svejs!

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 2 augusti, 2017 i Vardagsinlägg