RSS

Dagsarkiv: 5 augusti, 2017

Veckan so far

Oj då, skärpning på skrivandet ser jag 🙂

Torsdagen tog jag det säkra före det osäkra och åkte in en timme senare 🙂 Blivit jåligt blödig har jag märkt, vet inte om det är EP-medicinen eller situationen i sig. Hade musik i lurarna när jag gick från bussen och My way kom igång och då fick jag gå och koncentrera mig hårt för att inte börja böla. Störande men det kanske måste ut, vad vet jag. Jobbade till 12:30 när mamma hämtade mig och vi for till IKEA för att köpa sista hyllan till köket som varit restad. Lunch fick det bli och satan i gatan vad folk! Har inte folk annat att göra på semestern än att handla? Phu. När vi var klara åkte vi till Skoghall och först in på Continental då mams behövde nytt underställ. Vi har båda problem med resår i BH och Triumph har några modeller med fungerande resår. Just den vi letade efter fanns inte men hon bad henne prova en modell som har mjukt tyg som foder då den är avsedd för de som har bröstprotes så den kan läggas i fickan i BHn. Den passade bra så nu hoppas jag den fungerar för henne. Det är ett helvete kan jag säga när det gräver ner sig i skinnet och det blir sårigt. Själv brukar jag vända dem ut och in 🙂 De flesta är ju släta på utsidan men har kliande sömmar på insidan. För att inte tala om spetsinfällningar…. klia klia klia… vissa sorter går bra om de är jättemjuka. Därefter gick till Gerd och fikade. Jobbigt att se att hon har så ont i benet. Går riktigt illa och jag blev lika nervös varje gång hon fick foten under mattan. Men se att ta bort dem går inte. Envis generation 🙂 På hemväg svängde vi in på Nolgård och inspekterade nya stora ICA-butiken. Man hittar ju typ inte alls i nya butiker 🙂 Slocknade på hemvägen, trött som busen och sedan kom regnet så det var väl det som hängde i huvudet.

Igår så jobbade jag hemifrån, hade tagit laptopen med mig då jag inte hann klart i o m att jag jobbade halvdag. Vi jobbar med dubbla skärmar men här fick det gå med stora TVn som skärm. Ordnade ståbord och det blev 4,5 h jobb in alles. Skönt att få undan lite. Ingela kom till kvällsmaten stannade tills efter lunch idag. Gott att träffas som vanligt.

Idag har jag varit ute i trädgården och fixat lite smått och gott. Klippte bort alla utblommade stänglar på Rosenvialen och band upp den lite då den tagit stryk av allt blåsande och regnande. Gödningsvattnat och fixat i växthuset där tomaterna fått växtfnatt av blåkornsvattningen. Hade en perenn som har mörka blad på undersidan och långa gula spiror och som stått vid Rosenvialen några år. I våras smaskade vinbärssnäckorna i sig den och jag konstaterade att den lär jag aldrig se mer. Men si, ett blad växte och ett till var på väg så nu grävde jag ner den i nya söderrabatten så får vi se om den trivs där. Sopat av mattan på norra altanen och rackarns vad björkfrön…

Nu har utlovade regnet kommit och väderskallen mår så där av detta studsande av låg- och högtryck. Pizza i Vita Huset ikväll så vi skall strax åka över.

Ja det var en sammanfattning av de senaste dagarna. Svejs!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 5 augusti, 2017 i Vardagsinlägg