RSS

Dagsarkiv: 12 augusti, 2017

Stillsam lördag

Västeråsgänget vände hemåt på förmiddagen och vi är hundvakt så det har blivit lite promenader. Någon är mammsjuk så han ligger och väntar och när han tror han hör bilen far han mot dörren. Lika besviken varje gång. När jag kom ner från övervåningen och tittade ut genom trappfönstret hade han gett upp och lagt sig där han ser bäst – han brukar sitta närmast fönstret men nu tog han sig lite friheter..
Amigo1
Gick ut på altanen för att säga till honom – men då fick man den här sorgsna blicken ♥
Amigo2
Spörres om det passar honom att dela rum med mig inatt.

Började regna satan på eftermiddagen när vi varit i lilla grannstaden och handlat på Dollarstore och Pekås. Men kors i taket var det uppehåll när jag gick ut med hunden och när vi kom hem igen så vräkte det på. Cykelfesten i byarna ikväll så det är otur för dem med vädret. Himlen har precis öppnat sig igen. Vi avstod i år då vi är själva och har hunden. Får väl ge oss bortöver sedan och se om katterna kurar på norra altanen och vill komma in. Musse kom förbi förut och var pratsjuk men försvann igen.

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 augusti, 2017 i Vardagsinlägg

 

En mysig sommarkväll

blev det igår. Herr & Fru P kom och tog en fika vid 16-tiden och sedan for vi mot Grythyttan och Cornelis Museet där det från början var tänkt att Doug Seegers och Kicki Danielsson skulle dela på scentiden. Men hennes stämbandsproblem satte stopp för det. Tråkigt men jag gillar country så jag ville gärna iväg ändå. Väl där slussades vi in på området, betalade och fick våra entréband. Direkt till buffén och oj vad många nya spännande saker det fanns. Tallriken blev snabbt full 🙂 Dryck fick man inhandla själv. Mor och jag trivdes gott.
Mor-och-jag-2017
Trevligt sällskap gör att tiden spratt iväg väldigt snabbt och kl 20 var det dags för Doug att äntra scenen. Jädrans vad bra det var! Har ju lyssnat in på Spotify men det blir inte alls samma sak mot livespelningen och dessa musiker han hade med sig. Rackarns duktiga och ja jag är ju countrytjej jag 🙂 Ett par låtar var lite brôtiga och man satt och väntade på att slutackordet skulle komma men 99 % var så där country – the old style – med 2 steps, ECS, WCS, polka och så slängde han in lite swing och gospeltouch på det hela också. Ja det kan inte bättre bli. Blev några ‘iiihaa! från min plats 🙂
Doug
Enda minuset var att man fick sitta på hårda smala träbänkar så efter pausen raggade jag tag på ett par stolar så att mamma skulle orka sitta för jag såg att det var nära till kramp i benet för henne innan vi kunde resa oss, men sedan var det toppen. Hade inte koll på hur det var upplagt, annars hade man ju slängt in trädgårdsstolar och tagit med sig. Får bli nästa gång 🙂

Vi var hemma strax efter 23 och det var vacker solnedgång och blev en orange läcker måne innan vi kom hem.

Idag känns det i hela kroppen – som är stel med onda skulderbladet som protesterar högt – att det var sitta stilla för länge igår samt att man var lite småfin med lite klack – räknade med att sitta hela kvällen men det räcker med lite utanför vanliga boxen för att ryggen säger ajsing. Nu sitter det ju fast också så det känns bra att ha tiden på måndag och då hoppas jag det släpper.

Idag åker Västeråsgänget hemåt så det kommer bli tomt igen. I övrigt är dagen oskriven och oplanerad.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 augusti, 2017 i Vardagsinlägg