RSS

Dagsarkiv: 1 februari, 2020

What a night

ja det kan man lugnt säga. En helt fantastiskt show med grabbarna från Jersey boys med tillskott av Eva Rydbergs svärson. Käre värld så bra de är! De var Queen på Scalateatern men vi fick en rejäl dos av det med Peter och Bruno. 2,5 h med 20 min paus i arenan. Blandat från olika musikaler, shownummer och steppnummer. Lindgren hade frugan med sig och vi kan väl säga att hon kompletterade det hela. Måste nog säga att jag gillade första halvan bäst, det blev mer rock och Queen efter paus, men ni skulle ha hört de 4000 i publiken. De hade oss i sin hand kan vi väl lugnt säga så är de inte nöjda med sin premiär så får de smisk ha ha.

Nu får ni säga vad ni vill – men jag är övertygad om att ibland har man någon med sig – eller osannolik tur. Ni får svälja själv.
Löfbergs Lila Arena har en ganska så skapligt stor parkering. Jag glömde mobilen i bilen och då de tagit bort vår SMS-park från betalmöjligheten när det är stora event – luspudlar – blev det stressigt och syrran stod i entrén och försökt koppla ihop appen och betalkortet och det krånglade som fasen. När jag gick tillbaka till arenan märkte jag att jag tappat ena handsken. Slog på mobilbelysningen och gick samma väg tillbaka. Icke. Morr. Nåja, får bli till att köpa nya- Vi försökte och försökte och försökte igen men det gick inte att få BankID att samarbeta m appen så att kortet kopplades, även om det syns att man testat. Till slut sa vi att skit samma vi delar på boten – som garanterat kommer. Jag mailade dem och meddelade att de har en värdelös app. Kändes bra men de lär inte bry sig. Njöt av kvällen och jag hade som tur är öronproppar och jag fick ett väldigt bra ljud där sången hördes bra. Arenan har svårt med akustiken. När det var paus så lät det som en bisvärm när alla började prata och jag behöll propparna i, annars hade jag inte pallat. Lite handikappande men man får planera. Det kan kännas så även på fredagarna när brudarna träffas och trivs.

När showen var över väntade vi en stund och gick sedan i långsamt mak mot utgången då alla hade bråttom eller stod i toa-kön så var det folk lite överallt. Jaha sa vi, nu får vi se hur mycket boten är på. Ja muttrade lite över att jag tappade handsken och då sa syrran, det ligger en på locket på sopkorgen där, kanske är din (yeah right)?? Håll i er, det var den! Hade vi gått ut i andra utgången längre bort hade vi aldrig sett den. Men oddset för att någon hittat och lagt upp den där jag skulle passera.. nä det är lite för osannolikt speciellt med tanke på storleken på p-plats och det mörka blöta kvällen. Jaha, då går vi och tittar på vad vi skall betala. Där stod syrran och såg smått förbluffad ut. Ingen bot!??? Men, är du seriös?? Jag lade upp mammas handikapptillstånd i rutan sa hon, så ja, det är väl därför. Spela roll. Kostade gratis 🙂 Det var tre förundrade damer som åkte hemåt 🙂 Så det blev en bra kväll på flera sätt. Vi borde kanske skulle ha köpt oss en lott.

Zumbagolvet var fullt även denna veckan och jag klarade av att hålla alla koreografierna i skallen, 98% i alla fall. Blev fredag i musikens tecken.

Mamma har fått tid för korrigering av starren här i mitten av februari så det blev bra att flytta till Örebro-kön istället för Karlstad. Vi ser uschligt båda två så en ena blinda hönan leder den andra 🙂 Trött på’t men får leva med det ett tag till.

Idag är vi lite småsega och det blir inte många knop. Det ljusnar lite smått, men har regnat på tappert. +6 grader men när det blir mildare blåser det rejält. Varit ute och tagit bild på elmätaren då vi för statistik över åren och så blir det en sväng ut till stugan och fixa med blommorna. Snart dags att öka värmen och vattningen.

Nathalie sa upp lägenheten förra veckan då hon vill bo själv i en mindre och billigare. Hittar hon inget nytt innan sista april så får hon flytta in i lill-stugan så länge. Mormor har kvar Forden så hon kan ta sig till och från jobbet på sina konstiga arbetstider. Ibland måste man testa för att veta vad man vill och jag tycker att hon gör helt rätt. Även om alla inte håller med… men det är hon som skall må bra och trivas med livet, så moster är med i hejarklacken. Det som blir svårt är väl att bli nöjd med ytskiktet i andra lägenheter när du har flyttat in och bott i en topprenoverad lya. Det ordnar sig alltid.

Ja det var väl allt som hänt sedan sist. Nu vinkar vi häj mäddä till januari och ser vad februari har att erbjuda. Musikalbesök i Stockholm är i alla fall bokat. Skall bli skojs.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 1 februari, 2020 i Vardagsinlägg