RSS

Bakat lite

25 Sep

då jag hittade flera goda (åtminstone verkar de goda när man läser :- ) recept på bröd och matgifflar. Idag provade jag Frasiga frallebullar på hennes blogg. Blev riktigt mumsiga, men kanske inte lika vackert stekta som hennes på bilderna 🙂 Älskar vitt bröd, en av mina matlaster så det smakade hur bra som helst så dessa skall jag göra flera gånger. Även testa med att komplettera med t ex  grovt vetekli eller kanske blanda eller bara baka med grövre mjöl. Hade vetemjöl special i denna omgången. Konsum Värmland hade ett bröd som heter Smörgåsbitar, men nu när de lade ner verksamheten försvann de till syrrans stora frustration. Så nu tänkte jag baka igenom lite recept så får vi se om man kan mojja till recepten så vi kommer så nära det går. Än så länge har vi inte hittat några alternativ i butikerna.

Tidigare i dag åkte vi till Chrillan och Astrid då han behövde klippas. De bjöd på trattkantarellsoppa som var piffad med lök och ädelost. Hur god som helst. Fick hemmagjort tunnbröd och det är hur gott som helst.

Mamma var på hälsokontroll när vi var klara där och jag skulle upp till Coop och då kom syrran så jag fick lift och när vi handlat fick jag lifta med henne hem.

Blev en tur med stavarna då det faktiskt varit SOL flera timmar idag. Ovanlig känsla att få in ljus i ögonen 🙂

I morgon blir det inköp av lister till stugan. Skulle ju ha målat igen så det blev slutmålat men det kom brödbak emellan istället 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 25 september, 2017 i Vardagsinlägg

 

Lämna en kommentar