RSS

Dagsarkiv: 6 april, 2018

Jahupp då blev det fredag

igen även denna veckan.

Det blev en bra dag igår när vi var till la stada och supereffektiva som vi var så hade vi stakat ut rutten. Mitt stora problem blev att jag var kissenödig redan när vi lämnade storbyn efter 4 stopp. Tänkte att när vi kommer in till stan och hämtat paketet på DHL så går jag in på stora vårdcentralen som låg i vår del av stan som huserade igår. Stod på tånaglarna i bilen för mamma lyckades pricka varenda hôla i vägen 🙂 Ja men visst sörrni. Jag älgade in på vårdcentralen – stambyte… alla toaletter avstängda! GHA!! Men som tur är ligger muséet ett stenkast därifrån så det blev en koncentrerad och målinriktad promenad dit och äntligen…. phu 🙂

Nu är i alla fall alla paket uthämtade med terassvärmaren, medicin, elementskydd och även symaskinen hemfraktade. Flera av de lunchställen vi brukar besöka i Mitt i City hade lagt ner så vi gick upp till Waynes Coffee och köpte foccacia – jösses vad gott 🙂 Sedan iväg till frissan och oj så mycket hår som åkte av. Börjar byta frisyr så det blir som sagt lite tålamodsväntan innan det växer ner som det skall på högersidan. Lite shopping i nästa galleria och jag fick med två toppar från Dea Axelssons – var där i god tid så min storlek fanns kvar i många modeller. Det är små storlekar där så det är lagom skoj för självkänslan, men huvudsaken är att man kan ha kläderna, så kvittar det väl hur många X där är på etiketten.  Kostade även på mig en ny sängkamrat vid namn Philip. Lugn och fin, det är en kudde från Hemtex 🙂 Vi kom dock väldigt bra överens och det ÄR stor skillnad när man lägger några hundra kronor istället för de billiga. Tre års garanti också. Sedan hem till Aila och vi köpte med ett par portioner på thairestaurangen. Lagom för tre. Teatern var jättebra men oj så stel i nacken man blev då vi hamnade på vänsterflanken och fick sitta och titta till höger nästan hela tiden och så lite ventilationsblåst på det. Lite gungeligung blev det idag. Men mycket nöjda for vi hemåt vid 22-tiden.

När vi kom upp i morse hade vi några cm med snö… Blääää. Blåste 9 m/s och vi har fått hålla i hatten hela dagen. Det bådar i o f gott för det brukar blåsa satan i gatan när värmen är på G. Nu är vi i alla fall hemma och har tagit helg. Eva är och kör snabblopp på travbanan så vi har hand om maten ikväll. Skönt med sol i alla fall och nu har även mina Rosenvialer visat livstecken så kanske det blir nya perenner. De är lite trögbjudda i sina jiffypots och småkrukor. Däremot fart på tagetes och busktomaterna. Wihi, snart är det vår på riktigt 🙂

 
1 kommentar

Publicerat av på 6 april, 2018 i Vardagsinlägg