RSS

Det blev en mysig kväll

03 Okt

i kuvösen. Vi var 9 personer så det blev inte kallt och vi behövde in kompletta med extra värme. Då kunde vi även hålla bra avstånd. Väldigt längesedan vi hade höstfest och 3-4 par saknades. Vi har lång historia ihop så det blev många minnen och ja ta mig tusan, för oss var det verkligen bättre förr med massor av aktiviteter, bara kila över och hälsa, ta en fika eller komma in på lite starkt på sommarkvällar. B&I är mina gudföräldrar och B är uppfödd i byn. Han är mellan pappa och mig i ålder, men min tremänning på pappas sida. Han var nästan läskigt lik pappa, de har långa armar, speciella händer, ja det var lite saknad kände jag. L&K har bott i byn hur länge som helst så vi har också följts åt. Mamma hade gjort dubbelmarinerad fläskfilé med potatisgratäng till. Syrran bakade en ”knôdd” som var så färskt som det bara går så den är smått oemotståndlig med smör och ost 🙂 Mätta? Typ 🙂 Mamma är mamma och det blev även god kaka med vaniljvisp till kaffet och då var vi så mätta så det nästan sprutade ur öronen. Blev lagom sent då vi började kl 18. Det här att ha gäster var något man verkligen saknat kände vi. Men, åter igen, att inte få kramas känns inte bra. Även om mamma hade fått presentblomma av dem så kom de med en flaska vin och – vad vi först trodde – en jättestor orange ros. Men si det var det inte, utan en kålblomma! Prydnadskål vet jag ju finns, men inte sådan färg

Det är bra med gäster för hej vad jag städade och fick undan en hel del och vi kan väl säga att det var behövligt. Grejer lite överallt och vi skall inte prata på allt som låg på stora skrivbordet i förrådet. Men nu ligger – det mesta – på rätt plats och i rätt låda. Kände nästan inte igen oss ha ha. Vädret bjöd på sol och det var riktigt ljummet ute. Det gjorde även att kuvösen fick upp värmen och bidrog till behagliga temperaturen. Fönstren har börjat få torr yta så jag tog bort elementet. Idag blåser det hoppsan hejsan så det blir cirkulation på luften.

Dagens projekt är att börja klura ut möbleringen i TV-rummet. Den blir idag anpassad för det som sitter på väggarna – lampett och gamla klockan – men nu tog jag ner och ställer möblerna som de passar och väggdekorationerna efter det. Vissa karameller måste man suga på och tillslut så faller det på plats. I övrigt blir det en Slöman lördag. Svejs!

 
1 kommentar

Publicerat av på 3 oktober, 2020 i Vardagsinlägg

 

Ett svar till “Det blev en mysig kväll

  1. livsglimtar

    4 oktober, 2020 at 00:04

    Så mysigt att kuvösfesten blev lyckad, vi träffade ju ungarna med barnen förra söndagen på barnkalas. När jag sitter där och tittar på dem alla så känner jag hur otroligt mycket jag saknar dem.
    Vilken fantastisk blomma, en sån har jag aldrig sett.
    Flitig som vanligt och du fick en hel del gjort förstår jag. Själv är jag inne i fanatisk stickperiod, nu är det tema tovade vantar för hela slanten.
    Vi är på landet åker hem imorgon, ska inte hälsa på mamma då jag känner mig lite förkyld.
    Ha det bra! Kram

     

Lämna en kommentar