RSS

Så blev det onsdag…

01 Okt

swosch. Idag är det en stel kropp kan jag säga. Sedan vet ni som har onda nackar och ryggar vad jag menar när jag säger att det även är sviter efter stunden i schamponeringen hos frissan. Det där att hänga i nacken och luta sig bakåt i det läget som är i dessa stolar är rena öken för nacken dagen därpå. Gick på stan en timme innan och hade en timme kvar egentligen men jag orkade inte gå längre samt att jag var färdig med alla planerade – jag är ingen ränna-på-stan-människa… Effektiv var ordet 🙂 Sedan gjorde vi nya rörelser på Zumban också då jag lade till en härlig AXÉ-låt (variant av Samba), så det är fler muskler som talar om att de finns men på ett mer behagligt sätt än stela nacken. Men håret blev kortare och nu klippte vi fram örat även på högersidan. Har haft ”långpäls” där i flera år nu så jag kände för att byta lite. Kan säga att jag hör mycket bättre på det örat nu 🙂 Har tjockt hår… Det gick riktigt lätt att blöta det i morse.

Gjorde inte så mycket mer än administrerade igår utan sparade på kroppen inför Zumban. Har att göra i trädgården idag men jag smygstartar så att det inte blir skit. Det är grävning och plattor som gäller så det tar emot lite..

Mamma tog upp de flesta av de röda pelargonerna som stått ute i trädgården igår och jag tog upp de sista nu. Hon är lite tuffare med sekatören så hon får klippa dem när hon kommer hem från mötet. De cerisefärgade som hon och pappa fick i 50-årig bröllopsuppsättningen får bo i en egen brödkorg. Vi lägger alla dessa utan jord i en brödback och de som hon har haft i kuvösen står i sina krukor i förrådet redan. Röda pelargoner är finast när vi har gamla hus tycker jag. Inne är en annan sak, men ute vill jag har röda. Kallt i natt men husarknapparna blommar på så de får stå kvar tills frosten kniper dem.

Köpte en trefärgad perenn ljung igår som skall stå på norraltanen. Blev glad av den. Sedan en grön variant med långa grenar som strävar uppåt och den skall jag ha ute på mjölkbordet. Köpte även adress-siffror igår på Clas Ohlson så jag skall försöka få upp dem också – rakt… skall skruvas så det blir till att mäta 🙂 Det blev storhandlande på Biltema vad gäller lysrör, glimtändare, lampor och annat gewesen. Armaturen ovanför pappas skrivbord lever eget liv, har slocknat och tänd sig lite som den själv vill och senaste veckan ville den inte alls. Kollade lysrören och både de och glimtändarna såg ut att behöva bytas men det var lika svart när jag satte i nya i morse så det blir till att montera ner och köpa ny. Suck. Alltid är det något som behöver fixas som man inte har hemma. Men oj vilka bra lampor de hade där. Högt lumental så de kommer jag fortsätta köpa. Det är ju en liten djungel det där. Får i alla fall upp plafonden på norraltanen då jag köpte ny lampa till den igår.

I övrigt är det ledig dag. Känns helt ok. Har Amigo här då syrran är en sväng till SG och mamma är på möte så jag rår mig själv på förmiddagen. Han ligger här och sover så gott på sin kudde. Var med mig ute förut men satt mest på rumpan och tittade så vi får väl ta en promenix om en stund. Men han får sova klart först.

En strålande fin höstmorgon om än kylig med frost och skrapande av bilrutor. Hej Oktober!

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 oktober, 2014 i Vardagsinlägg

 

Lämna en kommentar