RSS

Dagsarkiv: 12 januari, 2020

En ny vecka stundar

Moster fyller jämna år i morgon, grattis i förskott I-B ♥

Mamma och jag har varit på ”En del av mitt hjärta” idag och en mysig film. Bra musik, fiffigt ihopflätad historia för låtar och texter, en skön skopa med humor och som den dansförundrade instruktör som jag är så blev jag helt frälst på dansnumren och dansarna. Läskigt duktiga. Säkerligen musikalartister. Fanns ju lite manlig fägring att vila ögonen på om vi säger så 😉 Konstaterade att jag är för kort för de fåtöljer som är nu på biografen så lite stel i nacken blev jag. Men det var det värt. Jösses vad folk äter godis på bio… det prasslade hej vilt och damen bredvid mig slukade en välfylld påse med lösgodis och popcornsdoften låg tät mellan raderna. Efter en timme började vissa lämna för att kissa. Det gäller att planera 🙂

Veckan har gått den med. Tre timmar med telefonmöte på onsdagskvällen så den bara försvann. Klippning på torsdagen, uhu vad behövligt, men felbokningar tidigare på eftermiddagen gjorde att det var försenat, så jag gjorde rätt i att inte hänga på låset. Var inte hemma förrän strax efter 18 och då var jag så hungrig så jag nästan var knäsvag. 6 h mellan målen och ingen eftermiddagsfika är mer än vad jag orkade med.

Tog en promenad till frissan. Tar bara 10 min från jobbet och det är skönt att slippa böka med bilen. På väg tillbaka kunde jag inte låta bli att ta fram mobilen och ta ett foto. Vattendraget låg blankt och Stadshotellet och övriga byggnader längs vattnet lyste upp och speglade sig fint. Hade inte ork att ställa in mobilen på nattläge så det är inga toppenfoton men en liten hum i alla fall.

Helgen har rullat på, julbelysning borttagen och ordinarie lampor har flyttat in i fönster och kuvösen. Ljusträdet, flaggstångsgranen och girlanden på norra altanen får lysa ett tag till.

Fick de nya noterna från körledaren i veckan så jag har suttit och plockat med noter och texter. Hittade de nya låtarna på youtube och vi fick en länk av ledaren. De två som är nya för mig är så där mycket gospel med sväng som jag vill ha. Läge för ståpäls när vi står på konsert. Det är det roligaste av allt, stå där och känna energin från gänget och publiken i skarpt läge.

Småskönt väder så idag gjorde jag rent fågelautomaterna, det var behövligt. Nu klarar det sig säsongen ut. Hoppas jag. Det var nästan uppvärmt av solen i kuvösen, men då vo åkte rill stan för bion som startade kl 1530 blev det ingen em fika där.

Ja, veckan blev inte häftigare än så. Förutom att huset knakade betänkligt och Amigo åkte i sidled i halvstormen, så har det varit en stillsam vecka. Hoppas att ni har det bra. Nu tackar jag för mig för denna gång.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 12 januari, 2020 i Vardagsinlägg